En god pressemeddelelse skaber opmærksomhed, mens en dårlig ender i skraldespanden.
Den gode pressemeddelelse rammer målgruppen med kernebudskabet i første hug.
SKRIIV hjælper både med at forfatte teksten og få den i medierne.
En gennemarbejdet kommunikationsstrategi fortæller hvad du skal fortælle hvornår.
Den er jordnær, at alle – fra kundeservice til øverste chef - kan se sig selv i den og reagere efter den.
Du bliver klogere på virksomhedens dna i arbejdet med at lave strategien.
En kort video er ofte mere effektfuld end en lang tekst - og behøver ikke at være en stor, dyr produktion.
En god mobiltelefon eller tablet med lidt ekstraudstyr er ofte nok, så længe budskabet er relevant.
Hvis du har brug for stor produktion, kender SKRIIV de bedste i branchen.
Meget kommunikation drukner i budskaber, fordi afsenderen vil have det hele med.
God kommunikation handler om at vælge fra, så du står tilbage med ét eller to enkle budskaber, der giver mening for modtageren.
Når modtageren har bidt på krogen, er det lettere at fylde flere budskaber på.
Hverdagsidéer er ofte så banale, at man ikke helt kan forstå, hvorfor ingen har fundet på idéen før.
SKRIIV er ekspert i at facilitere en frugtbar idéudvikling, så I på en halv dag står med en lille håndfuld brugbare idéer.
Lær at bruge humor i hverdagen og få konkrete værktøjer til at finde dit kernebudskab og aflevere det med gennemslagskraft og sikkerhed.
Du bliver klogere på at bruge humor som coping-strategi, når alt går i skuddermudder. Og så giver vi dig tips til, hvordan du bedst afleverer dine budskaber fra en scene – uanset om der er 10 eller 1.000, der kigger på.
Komiker og tekstforfatter Jan Svarrer er medunderviser.
Fyldord er gift for formidlingen.
Fyldord er disse små ord, der lige så stille lister sig ind i vores tekster og gør dem unødigt lange. Når du lykkedes med at fjerne fyldordene fra din tekst, vil dine modtagere få lettere ved at læse og forstå dit budskab.
Eller sagt på en anden måde:
Fyldord er gift for formidlingen. Fyldord er ord, der gør teksterne unødigt lange. Når du fjerner fyldord, vil modtagerne læse og forstå dit budskab.
På SKRIIV’s populære korte kursus ’Fortæl det hele med halve’ lærer du at forkorte dine tekster med op til 50 procent.
t
Et godt brev svarer på flere spørgsmål end det stiller. Det giver tydelig information og acceptable valgmuligheder.
Et godt brev er skrevet til målgruppen i et sprog, som målgruppen forstår.
På dette kursus kommer du igennem alle aspekter af kommunikation. Vi arbejder med intuitive fortælle-modeller, de otte kommunikationsstile i Public Professionels.