Kommunikationsstrategi


STYRK FORRETNINGEN MED EN MODERNE OG JORDNÆR
KOMMUNIKATIONS-STRATEGI

Når du har en god kommunikationsstrategi,
ved du altid, hvad du skal fortælle - især når det brænder på.  Ofte skal du ikke lave ret meget om - du skal bare fortælle de rigtige historier på de rigtige tidspunkter.

Det hjælper SKRIIV dig med.


Det kan egentlig beskrives meget kort:


God kommunikation handler om at gøre modtageren i stand til at træffe en bedre beslutning og/eller indtage en holdning på et oplyst grundlag.


En god kommunikationsstrategi handler om, at finde ud af, hvilke historier, du skal fortælle hvornår. SKRIIV hjælper med at finde disse historier i din virksomhed. Modtagerne er som regel ligeglade med store overskud, nye samarbejdspartnere eller produkter. De vil have fortællinger om værdier og historien.


Hvorfor er der folk, der betaler 15 kroner for en liter mælk i Irma, når den koster en 10'er i Netto? Det gør de, fordi Irma er en god historie, som kunderne gerne vil forbindes med.


For en mindre virksomhed vil arbejdet med at skabe en god kommunikationsstrategi typisk vare tre dage + hjemmearbejde hos jer og mig. Her er et eksempel for et forløb:


DAG 1:
På jagt efter den gode historie


DAG 2:

Konkretisering og udvælgelse


DAG 3:
Skrivestuen og implementering


Fakta

Varighed: Workshoppen varer fra tre til fem dage.


personer: Forløbet inddrage ofte hele virksomheder på dag 1, færre på dag 2 og kernemedarbejdere på dag 3.


Pris: Prisen afhænger fuldstændig af opgavens omfang. Men udgangspunktet for et forløb på tre dage vil være på 30.000 - 35.000 kr.